12-06-2018

30 jaar bestaan

Klant 'van het eerste uur' prijst persoonlijk contact

 

30 jaar Autobedrijf Bert Wieten. Het eerste feestje is gevierd. Samen met de klanten. Eind mei was het een gezellige boel in onze showroom. Feestelijk versierd en voor alle bezoekers stond een lekker kopje koffie of thee met een heerlijke versnapering klaar. Onvermijdelijk deze dagen:  herinneringen ophalen. Over hoe het allemaal begon, hoe het zich ontwikkeld heeft, maar ook:  waar staan we nu.

Zo wisselden Bert en Wicher Aan het Rot onder het genot van een kopje koffie, glaasje water en een gebakje ervaringen en belevenissen uit.

Aan het Rot (70) stapte 30 jaar geleden daadwerkelijk als eerste ons bedrijf binnen. "Lekker in de buurt", is de eerste reac tie van Aan het Rot, die in Zwolle en de wijde  regio bekend is geworden door zijn kaashandel. Op tal van markten van de partij én een graag geziene ondernemer met hart voor zijn klanten. Met name in dat laatste hebben Bert en Wicher elkaar gevonden. Want als één aspect in het gesprek de boventoon voert dan is het wel de persoonlijke benadering.

De eerste kennismaking met Autobedrijf Bert Wieten kwam voor Wicher toen hij zich voor service en onderhoud van zijn auto meldde aan de Boeierweg. "Ik woon in Westenholte en een autobedrijf  dichtbij huis, leek me erg handig", vertelt hij. "Niet snel daarna mocht ik je letterlijk op weg helpen door de bedrijfsauto's voor de kaashandel te leveren en te onderhouden", vult Bert aan. Nog beter dan Aan het Rot weet hij welke bedrijfswagens er allemaal de revue zijn gepasseerd bij Aan het Rot en Autobedrijf Bert Wieten. "En privé ben ik ook al snel Hyundai gaan rijden en heb al mijn auto's bij jou gekocht", maakt Aan het Rot de band tussen beiden nog eens duidelijker.

"De persoonlijke benadering speelt bij Bert een hoofdrol. Je kent alle medewerkers, de lijnen zijn kort. En, niet onbelangrijk, de medewerkers kennen jou ook. Het persoonlijke aspect is zó belangrijk. Dan wordt het ook een kwestie van gunnen.

Bert en Wicher zijn beiden ondernemers pur sang. Daarin vinden ze elkaar dan ook. "In onze handel is en was het ook belangrijk om je klanten te kennen, te herkennen", benadrukt Aan het Rot, die inmiddels al jaren niet meer actief is in de kaashandel. Maar er nog altijd met enthousiasme en verve over weet te vertellen.  "Natuurlijk is dat contact niet zo nauw als binnen het autobedrijf van Bert, maar ook wij hadden op elke markt onze vaste contacten." 

Leuk detail in het gesprek is dat beide heren elkaar al van ver voor Bert zijn autobedrijf begon, kennen. "Als  kind ging ik bij Wicher aan huis al kaas halen", vertelt hij lachend. "Toen onderscheidde hij zijn klanten al als die van het 'puntje' of van het 'platte stuk'.

Onze grote vaste klantenkring telt  nog vele klanten 'van het eerste uur' . De uitwisseling met Wicher Aan het Rot bevestigt voor Bert dat zijn werkwijze, ook na 30 jaar, nog altijd aanspreekt bij zijn klanten. "Bewijst dat we het goed doen. En motiveert om de laagdrempeligheid en het persoonlijk contact de boventoon te laten voeren!"

bw30jr